ΕΙΔΗΣΕΙΣ |
Σκορσέζε + Κόπολα Εναντίον Marvel: Ποιος Έχει Δίκιο (…και με Ποιον Είμαστε);
ΝΕΑ | 28-11-2019 13:40
Από όλα τα σχόλια που έχει προκαλέσει η αντιπαράθεση που ξεκίνησε από τις δηλώσεις Μάρτιν Σκορσέζε και Φράνσις Φορντ Κόπολα σχετικά με το αν οι ταινίες της Marvel σκοτώνουν ή όχι το σινεμά (ο πρώτος τις παρομοίασε με λούνα παρκ και είπε ότι «δεν είναι σινεμά», ο δεύτερος τις χαρακτήρισε «ποταπές»), το αγαπημένο μου είναι το «ο σκηνοθέτης του Τζακ έχει και άποψη…». Το Τζακ είναι, φυσικά, το περίφημο φιάσκο που γύρισε ο Κόπολα το 1996 με τον Ρόμπιν Γουίλιαμς ως παιδί παγιδευμένο στο σώμα ενός ενήλικα – η ταινία, με 18% βαθμολογία στο Rotten Tomatoes, έγινε πάνω-κάτω ο επιθανάτιος ρόγχος στην καριέρα του σκηνοθέτη, που έκανε άλλη μια ταινία (τον Βροχοποιό) την επόμενη χρονιά και στη συνέχεια αποσύρθηκε από την ενεργό δράση για μια δεκαετία κι ασχολήθηκε με το οινοποιείο του. Αν υπήρχε περισσότερο επιλεκτικός απολογισμός της φιλμογραφίας του σκηνοθέτη της τριλογίας του Νονού (το τρίτο ήταν μια χαρά [editor’s note: φυσικά και ήταν]), του Αποκάλυψη Τώρα και της Συνομιλίας, θα χώραγε σε κουμπότρυπα, αλλά αυτό είναι το «σινεφίλ» Ίντερνετ το 2019: για τα fanboys των υπερηρωικών ταινιών, όλες οι αντίθετες φωνές μοιάζουν να ανήκουν στην τρίτη πράξη των αγαπημένων τους περιπετειών έτσι όπως είναι προορισμένες να χαθούν στο θόρυβο και να μην ξεχωρίσουν σε βαρύτητα, ακόμα κι αν προέρχονται από τον τύπο που έκανε την καλύτερη ταινία όλων των εποχών.
Το αν ο Σκορσέζε κι ο Κόπολα, δύο ζωντανοί θρύλοι του κινηματογράφου, έχουν κερδίσει το δικαίωμα να κριτικάρουν οτιδήποτε συμβαίνει στο χώρο δεν είναι, βεβαίως, υπό συζήτηση. Η γνώμη τους δεν θα εμποδίσει ούτε την Marvel να προχωρήσει με τις επόμενες φάσεις του κινηματογραφικού της σύμπαντος ούτε τα εκατομμύρια θαυμαστών της να απολαύσουν τις ταινίες της και να τις φέρνουν ξανά και ξανά στην κορυφή του παγκόσμιου box-office. Το αν, όμως, οι επιθετικές απόψεις του Σκορσέζε, του Κόπολα (και άλλων δημιουργών που τοποθετήθηκαν με παρόμοια στάση στο θέμα, όπως ο Πέδρο Αλμοδόβαρ και ο Κεν Λόουτς) αποτελούν απλώς και μόνο μια κλασική περίπτωση old man yells at cloud ή αν, έστω κι έτσι άκομψα, αιφνιδιαστικά συναρμολογημένες όπως είναι, αποτελούν αφορμή για ένα reality check για το παρόν και το μέλλον του κινηματογράφου… ε, ανοίξτε ένα μπουκάλι κρασί από τον αμπελώνα Κόπολα κι ετοιμαστείτε για κουβέντα…
Βλ. περισσότερα: https://popaganda.gr/art/scorsese-kopola-marvel/
Επιστροφή
- CINE PARIS
Ταιριάζουμε; - ΑΘΗΝΑΙΑ Europa Cinema
Ταιριάζουμε; , Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης - ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ
Τρελές Σφαίρες , Ταιριάζουμε; - ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Ταιριάζουμε; , Οι Άγριες Μέρες Μας - ΑΜΙΚΟ
Οδός Μαλχόλαντ (Ψηφιακή Επανέκδοση) , Σε Κοντινό Πλάνο / Close-Up (Επετειακή Επανέκδοση) - ΑΝΟΙΞΙΣ
Ο Άνθρωπος που Γνώριζε Πολλά (Ψηφιακή Επανέκδοση) , Όταν Έρθει το Φθινόπωρο - ΑΡΚΑΔΙΑ
Ταιριάζουμε; , Τρελές Σφαίρες - ΒΟΞ Europa Cinema
Ζυλ και Τζιμ (Ψηφιακή Επανέκδοση) , Αγάπη - ΕΚΡΑΝ
Το Μίσος (Επετειακή Επανέκδοση) , Σε Κοντινό Πλάνο / Close-Up (Επετειακή Επανέκδοση) - ΖΕΦΥΡΟΣ
Και Μετά Δεν Έμεινε Κανένας (Επετειακή Επανέκδοση) , Πώς Να Κλέψετε Ένα Εκατομμύριο Δολάρια (How to Steal a Million, 1966 – Ψηφιακή Επανέκδοση) - ΗΛΕΚΤΡΑ
F1: H Tαινία - ΚΗΠΟΣ
Επαναστάτης Χωρίς Αιτία (1955, Επετειακή Επανέκδοση) , Ταιριάζουμε; - ΛΑΟΥΡΑ
Ταιριάζουμε; , Κιούκα - Πριν το Τέλος του Καλοκαιριού - ΜΑΡΙΛΕΝΑ
Ταιριάζουμε; , Σκιές στο Σκοτάδι - ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ
28 Χρόνια Μετά , Τρελές Σφαίρες - ΟΑΣΙΣ
Μαζί , Ταιριάζουμε; - ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ
Τρελές Σφαίρες , Ταιριάζουμε; - ΡΙΒΙΕΡΑ Europa Cinema
Ερωτική Επιθυμία (και με αγγλικούς υποτίτλους) , Ο Ένοικος - ΣΙΣΣΥ (ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ)
Ταιριάζουμε; , Τρελές Σφαίρες - ΦΛΕΡΥ
Ταιριάζουμε; , Η Τζέιν Όστεν με κατέστρεψε - ΑΠΟΛΛΩΝ
Να Με Φωνάζεις Με Τ' Όνομά Σου , Το Κυνήγι του Κλέφτη - ΕΛΛΗΝΙΣ 1
Ο Κύριος Αζναβούρ , Αγάπη = Τρέλα - ΕΛΛΗΝΙΣ 2
- ΝΑΤΑΛΙ
Ταιριάζουμε; , Τρελές Σφαίρες
- 28 Χρόνια ΜετάΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ - Αθήνα, ΗΛΕΚΤΡΑ - Αθήνα
- Τρελές ΣφαίρεςΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ - Αθήνα, ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ - Αθήνα, ΣΙΣΣΥ (ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ) - Αθήνα, ΑΡΚΑΔΙΑ - Αθήνα, ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ - Αθήνα, ΝΑΤΑΛΙ - Θεσσαλονίκη, ΑΡΚΑΔΙΑ - Αθήνα, ΚΗΠΟΣ - Αθήνα, ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ - Αθήνα, ΝΑΤΑΛΙ - Θεσσαλονίκη, ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ - Αθήνα, ΚΗΠΟΣ - Αθήνα
- Επαναστάτης Χωρίς Αιτία (1955, Επετειακή Επανέκδοση)
- Ταιριάζουμε;ΚΗΠΟΣ - Αθήνα, ΣΙΣΣΥ (ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ) - Αθήνα, ΦΛΕΡΥ - Αθήνα, ΑΘΗΝΑΙΑ Europa Cinema - Αθήνα, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ - Αθήνα, ΟΑΣΙΣ - Αθήνα, ΑΡΚΑΔΙΑ - Αθήνα, CINE PARIS - Αθήνα, ΜΑΡΙΛΕΝΑ - Αθήνα, CINE PARIS - Αθήνα, ΝΑΤΑΛΙ - Θεσσαλονίκη, ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ - Αθήνα, ΛΑΟΥΡΑ - Αθήνα, ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ - Αθήνα, ΝΑΤΑΛΙ - Θεσσαλονίκη, ΦΛΕΡΥ - Αθήνα, ΚΗΠΟΣ - Αθήνα, ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ - Αθήνα, ΑΡΚΑΔΙΑ - Αθήνα, ΜΑΡΙΛΕΝΑ - Αθήνα, ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ - Αθήνα, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ - Αθήνα, ΛΑΟΥΡΑ - Αθήνα, ΚΗΠΟΣ - Αθήνα
- F1: H TαινίαΗΛΕΚΤΡΑ - Αθήνα, ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ - Αθήνα, ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ - Αθήνα, ΜΑΡΙΛΕΝΑ - Αθήνα, ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ - Αθήνα
- Και Μετά Δεν Έμεινε Κανένας (Επετειακή Επανέκδοση)
- Πώς Να Κλέψετε Ένα Εκατομμύριο Δολάρια (How to Steal a Million, 1966 – Ψηφιακή Επανέκδοση)
- Το Μίσος (Επετειακή Επανέκδοση)
- ΥπάρχωΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ - Αθήνα
- 28 Χρόνια ΜετάΗΛΕΚΤΡΑ - Αθήνα
- Το Μίσος (Επετειακή Επανέκδοση)
- Νύχτα Αγωνίας (Ψηφιακή Επανέκδοση)
- Πώς Να Κλέψετε Ένα Εκατομμύριο Δολάρια (How to Steal a Million, 1966 – Ψηφιακή Επανέκδοση)ΑΝΟΙΞΙΣ - Αθήνα