ΕΙΔΗΣΕΙΣ |
Προβολή τριών φιλμ του Clemens von Wedemeyer
ΝΕΑ | 25-05-2017 12:14
Το πρόγραμμα περιοδικών προβολών Κυριακάτικες Αφηγήσεις επιστρέφει στην πόλη, την Κυριακή, 28 Μαΐου, τα μεσάνυχτα (24:00), με την παρουσίαση τριών φιλμ μικρού μήκους του Γερμανού καλλιτέχνη, Clemens von Wedemeyer, στο θερινό κινηματογράφο Ριβιέρα. Οι ταινίες του von Wedemeyer περικλείουν πολλαπλές αφηγήσεις και αναπαράγουν διαφορετικές θεωρήσεις των πραγμάτων, υιοθετώντας τόσο κινηματογραφικές όσο και ντοκιμαντερίστικες συμβάσεις. Ο ίδιος μάλιστα εξερευνά τον κινηματογράφο ως μια σκηνή κοινωνικών διαπραγματεύσεων και ως πεδίο μάχης που ξετυλίγεται -πίσω, μπροστά και γύρω- από τη μεγάλη οθόνη.
Το φιλμ The Cast: Procession (2013) βασίζεται σε ένα περιστατικό, που συνέβη το 1958 στα στούντιο της Cinecittà στη Ρώμη, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας Ben Hur, όταν χιλιάδες άνθρωποι προσπάθησαν να ανοίξουν τις πύλες και να εισβάλουν στα στούντιο αναζητώντας εργασία. Ενώ συνεχίζονται οι προετοιμασίες των γυρισμάτων, πραγματοποιούνται casting και προβάρεται μια σκηνή ρωμαϊκής πομπής, η σκηνή διακόπτεται καθώς διαδηλωτές εισβάλουν και η ομάδα παραγωγής ζητά την άμεση επέμβαση της αστυνομίας.
H μικρού μήκους ταινία, The Beginning: Living Figures Dying (2013), παρακολουθεί τη σχέση μεταξύ ανθρώπων και αγαλμάτων στην ιστορία του κινηματογράφου. Το φιλμ αποτελείται από θραύσματα κλασικών έργων που μιλούν για τη δημιουργία, τη λατρεία και την καταστροφή ανθρωποειδών γλυπτών στον κινηματογράφο. Από τα πρώιμα φιλμ του Georges Méliès και του Cocteau μέχρι τα πιο πρόσφατα του Felini και του Godard, ο Clemens von Wedemeyer, έχει δημιουργήσει ένα υποβλητικό έργο που περιστρέφεται γύρω από τη δημιουργία και την καταστροφή των εικόνων, το οποίο αποτέλεσε μέρος της έρευνάς του για την έκθεσή The Cast.
2051: Μετά από πολλά χρόνια, μια γυναίκα, την οποία υποδύεται η χορεύτρια Stephanie Cumming, επιστρέφει στη Βιέννη για να ρευστοποιήσει ένα τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο όμως φυλάσσονται όχι μόνο χρήματα αλλά και αναμνήσεις. Καθώς το ψηφιακό σύστημα απαγορεύει την πρόσβαση, η γυναίκα καλείται να πραγματοποιήσει έναν «Έλεγχο Μνήμης» κατά τον οποίο παρακολουθεί και αντιδρά σε εικόνες του παρελθόντος. Το φιλμ Esiod 2015 (2016) αποτελεί μια εκπληκτική οπτικοακουστική δυστοπία επιτήρησης, ανάμεσα σε post-apocalyptic σκηνικά και τον εικονικό κόσμο υψηλής τεχνολογίας.
Μετά τις προβολές θα ακολουθήσει συζήτηση με τον Clemens von Wedemeyer και φοιτητές του από την Ακαδημία Καλών Τεχνών του Leipzig.
Η επιμελητική ομάδα των Κυριακάτικων Αφηγήσεων απαρτίζεται από τους Κατερίνα Νίκου, ανεξάρτητη επιμελήτρια, Θοδωρή Προδρομίδη, εικαστικό, και Χριστίνα Κάλλη, ανεξάρτητη επιμελήτρια. Με τη συμβολή διεθνών εικαστικών, κινηματογραφιστών, επιμελητών, στοχαστών και δημιουργών, το πρόγραμμα περιοδικών προβολών, επιδιώκει να παρουσιάσει μέσα από το έργο ανεξάρτητων δημιουργών, επιλεγμένες αφηγήσεις για τις μεταβολές στην παγκόσμια και τοπική κοινωνία.
Ο Clemens von Wedemeyer γεννήθηκε το 1974 στο Göttingen της Γερμανίας. Ζει και εργάζεται στο Βερολίνο. Μεταξύ 1996 και 1998 σπούδασε φωτογραφία και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης στο Fachhochschule Bielefeld. Το 1998 μεταβιβάστηκε στην Ακαδημία Εικαστικών Τεχνών HGB της Λειψίας, αποφοίτησε από την τάξη της Astrid Kleins το 2002, και ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό του το 2005. Την ίδια χρονιά λαμβάνει το Kunstpreis der Böttcherstrasse στη Βρέμη. Το 2006 κερδίζει το γερμανικό διαγωνισμό στο Internationale Kurzfilmtage Oberhausen καθώς και το Karl-Schmidt-Rottluff-Stipendium. Ο Wedemeyer εκθέτει στη Μπιενάλε της Μόσχας το 2005 και στη Μπιενάλε του Βερολίνου το 2006. Το 2008 συμμετέχει στο Skulptur Projekte Münster. Οι ατομικές εκθέσεις περιλαμβάνουν το Kölnischer Kunstverein και το MoMA PS1, της Νέας Υόρκης το 2006, το Barbican Art Centre του Λονδίνου το 2009 και το Frankfurter Kunstverein το 2011. Συμμετείχε στην documenta 13 το 2012.
The Cast: Procession (2013)
Σενάριο: Clemens von Wedemeyer
Δραματουργία: Berardo Carboni
Επιστημονική έρευνα: Paolo Caffoni
Κινηματογράφιση: Frank Meyer
Σχεδιασμός παραγωγής: Gianpaolo Rifino
Κουστούμια και μακιγιάζ: Andrea Sorrentino
Σχεδιασμός ήχου: Thomas Wallmann
Διεύθυνση παραγωγής: Ernek Reder
Παραγωγός: Ute Leonhardt
Παραγωγή: Panorama Film
Διάρκεια:15’
Courtesy: Clemens Von Wedemeyer, Galerie Jocelyn Wolff, Παρίσι, KOW, Βερολίνο
The Beginning: Living Figures Dying (2013)
Μοντάζ: Clemens von Wedemeyer, Janina Herhoffer
Βοηθός: Dalibor Knapp
Σχεδιασμός ήχου: Thomas Wallmann, Neuton Berlin
Rumorista/Foley Artist: Peter Roigk
Διάρκεια: 18’
Esiod 2015, (2016)
Σκηνοθεσία-Σενάριο: Clemens von Wedemeyer
Παραγωγοί: Florian Brüning, Thomas Herberth
Παίζουν: Stephanie Cumming, Sven Dolinski
Κάμερα: Frank Meyer
Μοντάζ: Janina Herhoffer
Ήχος: Herbert Verdino
Μουσική: Birke J. Bertelsmeier, Rioji Ikeda
Σχεδιασμός ήχου: Maximilian Liebich
Σχεδιασμός Παραγωγής: Renate Schmaderer
Κουστούμια: Julia Cepp
Additional Credits: Masken Design - Kiky von Rebental, Scan & Kinect - Florian Rist
VFX Supervisor: Holger Hummel
Παραγωγή: Horse & Fruits Filmproduktion
Διάρκεια: 38’
Ώρα προβολής: 24:00
Γενική είσοδος: 4 ευρώ
Επιστροφή
- CINE PARIS
Ταιριάζουμε; - ΑΘΗΝΑΙΑ Europa Cinema
Ταιριάζουμε; , Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης - ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ
F1: H Tαινία - ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Ταιριάζουμε; , Το Μίσος (Επετειακή Επανέκδοση) - ΑΜΙΚΟ
Ερωτική Επιθυμία , Όταν Έρθει το Φθινόπωρο - ΑΝΟΙΞΙΣ
Νύχτα Αγωνίας (Ψηφιακή Επανέκδοση) , Πώς Να Κλέψετε Ένα Εκατομμύριο Δολάρια (How to Steal a Million, 1966 – Ψηφιακή Επανέκδοση) - ΑΡΚΑΔΙΑ
Ταιριάζουμε; , Τρελές Σφαίρες - ΒΟΞ Europa Cinema
Ζυλ και Τζιμ (Ψηφιακή Επανέκδοση) , Παράξενα Παιχνίδια - ΕΚΡΑΝ
Σε Κοντινό Πλάνο / Close-Up (Επετειακή Επανέκδοση) , Ο Άνθρωπος που Γνώριζε Πολλά (Ψηφιακή Επανέκδοση) - ΖΕΦΥΡΟΣ
Και Μετά Δεν Έμεινε Κανένας (Επετειακή Επανέκδοση) , Πώς Να Κλέψετε Ένα Εκατομμύριο Δολάρια (How to Steal a Million, 1966 – Ψηφιακή Επανέκδοση) - ΗΛΕΚΤΡΑ
28 Χρόνια Μετά , Το Μίσος (Επετειακή Επανέκδοση) - ΚΗΠΟΣ
Επαναστάτης Χωρίς Αιτία (1955, Επετειακή Επανέκδοση) , Ταιριάζουμε; - ΛΑΟΥΡΑ
Ταιριάζουμε; , Οι Άγριες Μέρες Μας - ΜΑΡΙΛΕΝΑ
Ταιριάζουμε; , Σκιές στο Σκοτάδι - ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ
Υπάρχω - ΟΑΣΙΣ
Μαζί , Ταιριάζουμε; - ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ
Τρελές Σφαίρες , Ταιριάζουμε; - ΡΙΒΙΕΡΑ Europa Cinema
Οδός Μαλχόλαντ (Ψηφιακή Επανέκδοση) - ΣΙΣΣΥ (ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ)
Ταιριάζουμε; , Τρελές Σφαίρες - ΦΛΕΡΥ
Κιούκα - Πριν το Τέλος του Καλοκαιριού , Ταιριάζουμε; - ΑΠΟΛΛΩΝ
Οι Άγριες Μέρες Μας , Επαναστάτης Χωρίς Αιτία (1955, Επετειακή Επανέκδοση) - ΕΛΛΗΝΙΣ 1
Ο Κύριος Αζναβούρ , Αγάπη = Τρέλα - ΕΛΛΗΝΙΣ 2
- ΝΑΤΑΛΙ
Ταιριάζουμε;
- Επαναστάτης Χωρίς Αιτία (1955, Επετειακή Επανέκδοση)
- Ταιριάζουμε;ΚΗΠΟΣ - Αθήνα, ΣΙΣΣΥ (ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ) - Αθήνα, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ - Αθήνα, ΑΘΗΝΑΙΑ Europa Cinema - Αθήνα, ΟΑΣΙΣ - Αθήνα, ΜΑΡΙΛΕΝΑ - Αθήνα, CINE PARIS - Αθήνα, ΝΑΤΑΛΙ - Θεσσαλονίκη, CINE PARIS - Αθήνα, ΛΑΟΥΡΑ - Αθήνα, ΑΡΚΑΔΙΑ - Αθήνα, ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ - Αθήνα, ΦΛΕΡΥ - Αθήνα, ΝΑΤΑΛΙ - Θεσσαλονίκη, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ - Αθήνα, ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ - Αθήνα, ΜΑΡΙΛΕΝΑ - Αθήνα, ΑΡΚΑΔΙΑ - Αθήνα, ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ - Αθήνα, ΚΗΠΟΣ - Αθήνα, ΛΑΟΥΡΑ - Αθήνα, ΚΗΠΟΣ - Αθήνα
- Και Μετά Δεν Έμεινε Κανένας (Επετειακή Επανέκδοση)
- Σε Κοντινό Πλάνο / Close-Up (Επετειακή Επανέκδοση)ΕΚΡΑΝ - Αθήνα
- Ο Κύριος Αζναβούρ
- Μαζί
- Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής ΚρίσηςΑΘΗΝΑΙΑ Europa Cinema - Αθήνα, ΡΙΒΙΕΡΑ Europa Cinema - Αθήνα
- Τρελές ΣφαίρεςΑΡΚΑΔΙΑ - Αθήνα, ΣΙΣΣΥ (ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ) - Αθήνα, ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ - Αθήνα, ΚΗΠΟΣ - Αθήνα, ΑΡΚΑΔΙΑ - Αθήνα, ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ - Αθήνα, ΚΗΠΟΣ - Αθήνα, ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ - Αθήνα, ΝΑΤΑΛΙ - Θεσσαλονίκη
- Ο Ψυχίατρός μου ΤρελάθηκεΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ - Αθήνα
- F1: H Tαινία
- Τρελές ΣφαίρεςΚΗΠΟΣ - Αθήνα, ΑΡΚΑΔΙΑ - Αθήνα, ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ - Αθήνα, ΚΗΠΟΣ - Αθήνα, ΝΕΑ ΜΑΣΚΩΤ - Αθήνα, ΝΑΤΑΛΙ - Θεσσαλονίκη
- Ταιριάζουμε;ΚΗΠΟΣ - Αθήνα, ΜΑΡΙΛΕΝΑ - Αθήνα, ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ - Αθήνα, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ - Αθήνα, ΑΡΚΑΔΙΑ - Αθήνα, ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ - Αθήνα, ΛΑΟΥΡΑ - Αθήνα, ΚΗΠΟΣ - Αθήνα
- Η Πισίνα (Ψηφιακή Επανέκδοση)